1. Zanim zarejestrujemy działalność gospodarczą powinniśmy wpierw ustalić, jak chcemy się z niej rozliczać: Wybór formy opodatkowania
  2. Rejestracja w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Możemy tego dokonać na dwa sposoby tzn. przez zaufany profil ePUAP lub wypełniając on-line wniosek w trybie anonimowym, który musimy potwierdzić w Urzędzie Gminy w ciągu 7 dni od daty wypełnienia (należy zapisać kod wniosku). Data złożenia wniosku to w przypadku profilu zaufanego dzień jego wypełnienia on-line, przy wizycie w Urzędzie Gminy jest to dzień w którym dokonamy podpisu pod dokumentami wydrukowanymi przez urzędnika. Należy pamiętać, że dzień złożenia wniosku nie jest dniem rozpoczęcia działalności, który to podajemy w trakcie tworzenia wniosku!. Jeśli księgowość będzie prowadzona przez zewnętrzna firmę, watro wiedzieć to przed rejestracją, tak aby we wniosku uzupełnić dane księgowego. Dokładny opis jak wypełnić wniosek we wpisie: Rejestracja w CEiDG
  3. Czekamy około 2 dni na decyzje o nadaniu REGON
  4. Wykupujemy ubezpieczenie. Możemy, choć nie musimy wyrabiać pieczątkę firmową.
  5. Rejestrujemy nasza działalność leczniczą w Izbie Lekarskiej, koszt wpisu to około 75zł
  6. Zgłaszamy przedsiębiorstwo do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w terminie 7 dni od momentu rozpoczęcia działalności – Jakie mam obowiązki jako przedsiębiorca?

To byłoby na tyle formalności :) Możemy zaczynać.

PS. Nie ma konieczności zakładania firmowego konta w banku dla jednoosobowej działalnośći.

PS2 O tym jak się rozliczać powstanie osobny artykuł, pisany przez profesjonalistę – księgowego z wieloletnim doświadczeniem.